Naar het doel toewerken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Rosa Buisonje - WaarBenJij.nu Naar het doel toewerken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Rosa Buisonje - WaarBenJij.nu

Naar het doel toewerken

Blijf op de hoogte en volg Rosa

30 Maart 2017 | Sri Lanka, Colombo

Hola!

Het is al weer een tijdje geleden geloof ik, dus om te voorkomen dat ik dingen vergeet hier de derde blog. Zoals elke online-schrijfster neem ik feedback van mijn trouwe lezers uitermate serieus, en aangezien er vraag was naar meer informatie over mijn stage en scriptie; here we go!


Goed, ICES; er werken zo'n twintig mensen hier, maar ze hebben ook een kantoor in Jaffna. Dat zou nog wel eens goed uit kunnen komen, aangezien ik wil onderzoeken wat voor een invloed Islamofobie heeft op de gevoelige, net-uit-conflict samenleving van Sri Lanka, waarschijnlijk in een dorpje/gemeenschap in de buurt van Jaffna. Zoiets, maar dan natuurlijk concreter en kleiner, is het doel van mijn reis. En ik moet eerlijk bekennen dat het soms best lastig is niet verloren te raken in de backpackers-mentaliteit, vooral als ik weekendjes wegga is dat heel verleidelijk. Dus, dat doen we voorlopig niet meer en het doel van m'n reis is duidelijk die scriptie te halen! Haha, ondertussen heb ik in April twee weken vakantie en heb ik de eerste twee weken van juni (voordat ik terugga) om te reizen, dus zo slecht ben ik er echt niet aan toe.

Terug naar die scriptie; ondertussen ben ik ook betrokken geraakt bij een project van ICES over de reintegratie van ex-combantants van de LTTE in de samenleving. Reuze interessant, want daar is nog heel weinig over bekend, dus had even een twijfel moment of ik mijn scriptie niet gewoon om moest gooien en hiermee aan de slag moest gaan. Maar, inmiddels uitgebreid overleg gehad en samen met ICES besloten de twee projecten gescheiden te houden en de scriptie gewoon te houden zoals het ontwerp nu is. Werk twee dagen per week voor het ICES-project en drie dagen per week voor m'n scriptie, en da's een goede balans.

Verder wordt het nu tijd om de mogelijkheden voor fieldwork en interviews te verkennen binnen de organisatie, best spannend! Zodra ik daar nieuws over heb, horen jullie het vanzelf, dat verkennen is nog gaande op moment.

Over weekendjes weg gesproken: afgelopen weekend was ik naar Unawatuna, een klein plaatsje naast Galle (een redelijke stad) aan de zuid-kust van het eiland. Het was een prachtige omgeving van blauwe stranden, palmbomen, maar ook mangroves en aapjes. De busrit er naar toe vanaf Colombo was ook prachtig, dwars door alle slapende kustdorpjes en af en toe met gepaste vrees voor je leven. Het hostel waar ik verbleef (met een paar meiden die ik eerder in Colombo had ontmoet) was te gek; er waren geen echte dorms, maar een stuk of zes rieten tipi's met maximaal zes bedden per tipi. Er was een grote gemeenschappelijke ruimte los van deze tipis, de douches waren buiten-douches en de wc's waren van die typische buiten-wc's waar je spinnen en gekko's ziet. Niet moeilijk in te denken dus, dat zo'n weekendje weg een moeilijke afleiding is van het werk in Colombo!

Gelukkig was ik maandag weer terug, en is het deze week tijd om vaart te maken.

Verder is mijn visum verlengd na een dag wachten in een kantoor met AC (!!) van de immigratiedienst, en kan ik hem nog een keer verlengen zonder het land uit te hoeven in mei. Bovendien heb ik een 'very nice price' af weten te spreken met de mensen vh hostel, zodat ik me daar niet scheel aan betaal.

Het lijkt dus allemaal aardig op de rit te zijn inmiddels! Mijn planning is dat April een moeilijke maand gaat worden ivm de feestdagen, maar dat ik voor die feestdagen afspraken wil hebben staan over interviews, zodat ik die eventueel in mei maar liever eind april na de feestdagen kan uitvoeren en uitwerken tot tekst. Zolang dat lukt ben ik een gelukkige masterstudent en komt dat diploma weer een stukje dichterbij!

Goed, een beetje een saaie zakelijke update al zeg ik het zelf, maar als ik op zou schrijven hoeveel biertjes er gedronken worden en kroegen er bezocht worden denken jullie allemaal dat ik niet serieus bezig ben en dan krijg ik daar weer problemen mee, haha!

Veel liefs,

Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 10919

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 14 Juni 2017

Sri Lankaanse Stage

03 December 2013 - 30 Maart 2014

Van eiland naar vaste land

Landen bezocht: