Mora mora! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Rosa Buisonje - WaarBenJij.nu Mora mora! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Rosa Buisonje - WaarBenJij.nu

Mora mora!

Blijf op de hoogte en volg Rosa

11 Januari 2014 | Nederland, Deventer

Bonjour!

Goed, even kijken. De laatste keer dat ik schreef zat ik weer in Antsirabe; nu zit ik weer in Tana. Voordat je denkt ; huh, dat vond ze toch geen leuke stad? Klopt, maar ik zit nu in een totaal ander gedeelte en ben met een groepje mensen, dus dat maakt het allemaal dragelijker. Heb gisteravond de taxi brousse vanuit Manakara genomen, en zijn er na 15uur dan eindelijk!

Hoe we in Manakara kwamen? Nou gewoon, met de trein! Jeeeej. Hij zou om 7uur sochtends uit Fianarantsoa vertrekken, werd uiteindelijk half 10, maar dat is normaal hier. Wat een rit zeg! Ongelovelijk. Deelde een 4zits met 2 mannen van Reunion, broers, en we zaten eerste klas; dat betekende feitelijk niet meer dan dat we toegang tot een 'wc' hadden. We reden dwars over het plateau, door nagenoeg onaangetaste bossen (dat is heel bijzonder hier). Om 8uur savonds waren we, uitgeput maar tevreden, in Manakara. Daar had iemand een adres voor een overnachting, en dat bleek een schot in de roos te zijn! Luxe bungalows met uitzicht op het strand, voor een habbekrats. Was heerlijk om even in luxe te zitten, helemaal omdat ik in Morondava en Antsirabe wat bekende darmprobleempjes had.

Oja, Morondava! Daar was ik met Oud en Nieuw: heb de baobabbomen gezien ( geloof me, echt niet zo bijzonder meer na de 5e boom die er exact hetzelfde uitziet als de eerste 4), heb een trip door de mangroven gemaakt in een pirogue ( dat was veel interessanter!) en heb gezwommen in het Kanaal van Mozambique. Op 4-01 ben ik terug naar Antsirabe gegaan met een 4x4 van een Fransman, met een andere gekke toerist.

Goed, Manakara dus. Een heerlijk relaxt stadje, heel gemoedelijk. Maar tering, zodra je dat plateau afgaat is het me een keer warm! Wow. Dus vind het heerlijk om nu weer in een wat meer Europees klimaat te zitten.

Heb hier nog precies een week, en ga dan door naar Zuid-Afrika. Weet nog niet precies wat ik ga doen in die week, maar blijf in ieder geval in Tana. Die taxi brousses zijn heel goedkoop en daarmee makkelijk, maar toch ook wel een beetje vermoeiend als je met 24 man in een busje zit dat ruimte heeft voor 15..

Ik heb geen mogelijkheid om foto's te uploaden ivm de verbinding hier (mora mora, zoals ze hier zeggen, wat 'langzaam' betekent), zal kijken of ik in Joburg wat kan regelen. Voor nu zullen jullie me op mn verhalen moeten geloven!

A la prochaine et bonne annee!

  • 03 Februari 2014 - 18:14

    Alida:

    Dag, Rosa

    Wat ontzettend leuk om je reiservaringen te lezen. Fijn dat je er zovan geniet.
    Ik hoop dat wij elkaar dit jaar zien.
    Geniet ervan en doevoorzichtig.
    Lieve groetjes van mij. Alida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Van eiland naar vaste land

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2014

Dutch legs & Bed bugs

17 Februari 2014

Laatste dagen Madagascar en begin Zuid-Afrika

11 Januari 2014

Mora mora!

26 December 2013

Madagascar!

06 December 2013

Mauritiaanse Rum en Lychees
Rosa

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10918

Voorgaande reizen:

21 Februari 2017 - 14 Juni 2017

Sri Lankaanse Stage

03 December 2013 - 30 Maart 2014

Van eiland naar vaste land

Landen bezocht: